Sunday, January 3, 2010

وضعیت نامناسب مهرداد بزرگ، احسان دولتشاه و سینا شکوهی در بند 209


خبرگزاری هرانا - حقوق زندانیان: مهرداد بزرگ، احسان دولتشاه و سینا شکوهی، سه عضو زندانی دانشجویان و دانش‌اموختگان لیبرال دانشگاه‌های ایران که از 28 آبان‌ماه در بازداشت به سر می‌برند، روز گذشته در ملاقات‌ با خانواده‌هایشان، اعتراض خود را از یکسو نسبت به بلاتکلیفی و شرایط نامعلوم پرونده خود و از سوی دیگر به وضعیت نامناسب بند 209 زندان اوین، اعلام کردند.

به گزارش بامداد خبر، در این ملاقات‌ها که به صورت کابینی انجام شد، مهرداد بزرگ و سینا شکوهی که در یک سلول با هم نگهداری می‌شوند، از قطع نوبت حمام‌شان در یک هفته‌ی گذشته خبر دادند به طوری که مسوولان بند در پاسخ به اعتراض این دو دانشجوی بازداشتی به وضعیت بهداشتی خود، مهرداد بزرگ را- که خانواده‌اش تا پیش از ملاقات روز گذشته، نزدیک به بیست روز از او بی‌خبر بودند- با دستبند از سلول خارج و به زور ضرب و شتم، موهای سرش را کوتاه کرده‌اند. این درحالی است که احسان دولتشاه نیز در وضعیت مشابهی قرار دارد.

این سه دانشجو، از سه هفته‌ی قبل تاکنون، با وجود اتمام بازجویی، بدون دلیل در بازداشت به سر می‌برند و اعتراض خانواده‌هایشان به بازپرس پرونده نیز تا به امروز بدون نتیجه مانده است.

این درحالی است که در روزهای اخیر با بالا رفتن حجم بازداشت‌شدگان، روند تبدیل قرار بازداشت به کفالت یا وثیقه کندتر از گذشته انجام می‌گیرد و دسترسی به بازپرس شعبه سوم نیز به امری ناممکن تبدیل شده است.

گفتنی است، این سه دانشجو، به همراه سورنا هاشمی، علیرضا موسوی، البرز زاهدی و فرزان رئوفی، چهار عضو دیگر دانشجویان و دانش‌آموختگان لیبرال، 43 روز قبل در یک جلسه کتابخوانی بازداشت شدند که آن چهار نفر در روزهای گذشته با قرار منع تعقیب یا کفالت آزاد گردیده‌اند

No comments:

Post a Comment