Sunday, January 3, 2010

محمد یزدی: منظورمان خلع آقای صانعی از مرجعیت نبود


پارلمان‌نیوز: رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هرچند تعرض به محل سکونت، دفاتر و محل درس آقای شیخ یوسف صانعی را به هیچ وجه مناسب ندانست اما در خصوص تصمیم جامعه مدرسین مبنی بر عدم احراز شرایط مرجعیت وی، گفت: برخی آرای فقهی آقای صانعی بدعت و خلاف قرآن است.

به گزارش پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، شیخ محمد یزدی با ارایه توضیحاتی به رسانه‌ها گفت: این موضوع پیش ازاین درکمیسیون مربوطه بحث و تصمیم گیری شد اما طبق آیین نامه مربوطه باید به تصویب نهایی اعضای جامعه مدرسین می رسید که گزارش کمیسیون درخصوص وی در یکی از اجلاسهای عمومی اخیر جامعه مدرسین طرح و به اتفاق آرا تصویب شد.

وی افزود: برای اعلام رسمی این تصمیم ، برخی اعضای جامعه مدرسین معتقد بودند که الان شرایط مهیا نیست و لذا اعلام رسمی آن به تاخیر افتاد.

یزدی با اشاره به برخی از اعتراضات مردمی درمقابل دفتر صانعی در قم و برخی دیگر استان ها، اظهار داشت: با توجه به این اعتراضات و اینکه برای اعلام رسمی، جامعه مدرسین مصوبه داشت، مناسب ترین شرایط و زمان را روزهای اخیر دیدیم وخوشبختانه در جلسه ای که با حضور تعداد قابل توجهی از اعضای جامعه مدرسین و بصورت رسمی برگزار
شد باموافقت اعضا این بحث در دستور کار رسمی جلسه قرار گرفت.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت : بعداز اینکه دراین جلسه موافق و مخالف صحبت و استدلالهای خود را بیان کردند ، بنده برای اعلام رسمی یک عبارتی را به کار بردم که اولا نباید در این موضوع کلمه «خلع» و همچنین مقایسه آن با جریان منتظری وشریعتمداری و امثال این ها درج شود و ثانیا مساله فقط صلاحیت مرجعیت است و بقیه مسائل ربطی به جامعه مدرسین ندارد.

یزدی افزود : یکی از مسائل دیگری که من درجلسه بیان کردم این بود که این جریان منتسب به زمان فعلی نشود تا اینکه از آن برداشت های سیاسی بشود بلکه این موضوع مربوط به جلسات و بحث های گذشته جامعه مدرسین است.

وی با اشاره به طرح این مساله دربعضی ازمحافل خبری، بیان داشت: در برخی از پیامک های بعضی از رسانه ها علاوه بر ذکر این موضوع مطالب تندی نیز ارایه داشته اند که چندان مناسب نیست لذا ما اعلام کردیم که همان مطلبی را که همه اعضا به آن رای داده بودند، منتشر کنیم.

استاد دروس خارج حوزه علمیه قم اضافه کرد: بعد از انتشار اطلاعیه جامعه مدرسین مبنی بر اینکه براساس تحقیقات بعمل آمده در یکسال گذشته و پس از جلسات متعدد جامعه مدرسین به این نتیجه رسیده است که ایشان فاقد ملاک های لازم برای تصدی مرجعیت می باشد، برخی مسئولان با ما تماس هایی داشتند؛ و ما اعلام کردیم ما وظیفه خودمان را انجام دادیم شما وظیفه خودتان را انجام بدهید.

یزدی ادامه داد : البته من از نظر شخص خودم گفتم تعرض به محل سکونت و درس و بحث وی به هیچ وجه مناسب نیست و نباید از اینگونه کارها انجام شود.

وی با بیان اینکه ما به مسئولان امنیتی واطلاعاتی گفتیم وظیفه جامعه مدرسین در مقطع کنونی همین چیزی است که انجام داده است و شما باید مواظب اوضاع باشید ، تاکید کرد: مسئولان امنیتی نیز به ما اعلام کردند طی روزهای اخیر و قبل از اینکه اطلاعیه جامعه مدرسین منتشر شود نیز اجتماعاتی در جلوی دفتر وی بوده و ما کلا مراقب بودیم تا مشکلی پیش نیاید.

No comments:

Post a Comment