Monday, January 4, 2010

فرزند شهید مجری صداوسیما به خاک سپرده‌شد



کلمه:پیکر امیر ارشد تاجمیر، فرزند مجری رادیو دیروز تحت تدابیری در ساعت تعطیلی بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

به گزارش آینده امیر ارشد تاجمیر، فرزند شهین مهین فر گوینده و مجری پیش کسوت رادیو و تلویزیون و از قربانیان روز عاشورا در میدان ولیعصر بود که به خاک سپرده شد.

عصر روز شنبه ۱۲ دی و پس از یک هفته پیگیری خانواده تاجمیر برای دریافت پیکر فرزندشان، ساعت ۳ بعدازظهر و در پزشکی قانونی کهریزک از طرف مامورین به ایشان اعلام می‌شود که میتوانند پیکر فرزندشان را دریافت کرده و به خاک سپارند. ابتدا تصور میشود که پیکر تحویل سردخانه‌ی بهشت زهرا داده میشود تا صبح یکشنبه مراسم خاکسپاری انجام شود اما خیلی سریع و صریح به ایشان اعلام میشود که خاکسپاری باید تا ساعت ۴ و ۵ همان روز انجام شده و پایان پذیرد.

بدین ترتیب در ساعتی که تمام بخشهای بهشت زهرا اعم از اداری و غسالخانه برای عموم تعطیل شده بود و طبیعتا اطراف غسالخانه هم کاملا خلوت بود پیکر این مرحوم را شستشو داده و کفن کرده و با همراهی مامورین بیرون آوردند. محل دفن هم از پیش تعیین و آماده شده بود و امکانی برای تصمیم گیری خانواده نبود.

سه خودرو و تعداد زیادی مامور مشایعت کنندگان را همراهی میکردند. هنگام خاکسپاری نیز مامورین در میان و همچنین پیرامون حاضرین ایستاده و از همه عکس و فیلم تهیه میکردند. چند مامور زن هم میان بستگان زن این جوان ایستاده بودند.

مامورین دفن به توصیه مامورین امنیتی خیلی سریع مراسم را انجام داده و روی پیکر این عزیز را پوشاندند و فرصت عزاداری به خانواده و بستگان داغدار داده نشد. با پوشاندن و پر کردن قبر از حاضرین و عزاداران خواسته شد تا سریع محل را ترک کنند. جوانی که از مراسم عکسبرداری میکرد دستگیر شد ولی پس از مدتی با چند سوال و جواب و همچنین خالی کردن حافظه دوربینش رها شد.

امیر ارشد تاجمیر در قطعه ۳۰۲، ردیف ۱۶۶، شماره ۷ به خاک سپرده شده است.

امیر ارشد تاجمیر فرزند ایرج تاجمیر و شهین مهین فر (گوینده و مجری پیش کسوت رادیو وتلویزیون) در میدان ولیعصر تهران جان سپرد. وی پس از انتقال به بیمارستان جان به جان آفرین تسلیم کرده است. او ۲۵ ساله و از صدابرداران رادیو بوده است.

یکی دیگر از قربانیان عاشورای تهران نیز در همین روز و با همین شیوه سریع و در ساعت تعطیلی بهشت زهرا در قطعه‌ای دیگر به خاک سپرده شد. نام این شهید ظاهرا عباس فرج اللهی بوده است که در اطلاعیه نیروی انتظامی نام او شهرام فرجی قید شده بود.

No comments:

Post a Comment